بیماران دیابتی و معاینه ها

DIABET.jpg
 بیماران دیابتی و معاینه ها

 بیماران دیابتی و معاینه های چشم، دیابت به دو صورت می‌تواند روی سلامت چشم تاثیر بگذارد . اول آنکه می‌تواند موجب تورم چشم و قسمت‌های مرکزی شبکیه شود.  و در حالتی دیگر می‌تواند موجب پاره شدن عروق چشم و خونریزی داخلی چشم شود . که در این موارد دید فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد و نیاز به درمان‌های تخصصی دارد.

اگر بیماران دیابتی تحت نظر پزشک باشند بیماری‌های چشمی به موقع تشخیص و مورد درمان قرار می‌گیرد . اما اگر تحت نظر پزشک نباشند و بیماری خود را کنترل نکنند . بر حسب شدت بیماری و مدت زمان درگیری احتمال بروز کم‌ بینایی و یا نابینایی در آنها افزایش می‌یابد.
اگر شما دیابت نوع دو دارید بلافاصله بعد از تشخیص دیابت برای معاینه چشم به چشم پزشک و ترجیحا فوق تخصص شبکیه مراجعه نمایید.چشم پزشک پس از معاینه دقیق تصمیم گیری های لازم را انجام می دهد. و قرار معاینه های بعدی را می گذارد. به طور کلی بیماران دیابتی باید مرتب تحت نظر باشند و به توصیه ها عمل کنند.
جالب اینکه بعضی بیماران بعد از مراجعه به چشم پزشک از دیابتی بودن خود مطلع می شوند. این همان دیابت پنهان است که بعد از مشاهده خونریزی در ته چشم و شکل گیری رگ های اضافی تشخیص داده می شود.

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *




تماس با ما


تلفن

09918687087


آدرس

میدان ونک،خیابان ملاصدرا،نرسیده به پل کردستان روبروی سازمان بورس،پلاک 8 ساختمان پزشکان،طبقه سوم


ایمیل ما

bahrambohrani59@gmail.com



اشتراک